Aplikace etap volby povolání v pedagogice.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sociální pedagogika ve střední Evropě |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | vocational selection pedagogy |
Popis | V příspěvku jsme se pokusili o aplikaci některých poznatků o vývoji volby povolání do poradenství a pedagogiky v prostředí základní školy. Stanovení vhodného přístupu a poradenství u žáků na základní školy musí respektovat jejich vývojovou úroveň a osobnostní zralost. Vzhledem k tomu, že období adolescence je poměrně dlouhou vývojovou etapu mezi dětstvím a dospělostí, je potřebné zohlednit informace o kvalitativní proměně způsobu uvažování v období dospívání, což umožňuje přesah konkrétní reality a změnu vztahu k časovém dimenzi. Dospívající začínají uvažovat o své budoucnosti a uvědomují si význam svých aktuálních rozhodnutí pro jejich budoucí život. Začínají uvažovat i o svém budoucím povolání, v čemž jim může být nápomocna škola i další odborné instituce. |
Související projekty: |