Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ZÍTKOVÁ Jitka

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující /CD/
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova research; the reception of artistic text; special dispositions; lyrical poetry; metaphor; pun; reading preferences; subjective difficulty of the text; adaptable reading; interpretation
Popis Příspěvek obsahuje vyhodnocení dílčí části výzkumu čtenářské recepce lyrické poezie žáky vyšších ročníků primární školy se specifickými dispozicemi (žáci s diagnostikovanou dyslexií, žáci výborní, kontrolní skupina)). Uváděné výsledky se týkají čtenářských preferencí, subjektivního a zdůvodňovaného hodnocení čtyř lyrických textů s různými specifickými rysy. Výsledky - zřetelná obliba nonsensových textů a spíše negativní hodnocení metaforické poezie u všech žáků - jsou uváděny do souvislostí jak s dispozicemi žáků, tak s reálnou úrovní recepce dominantích rysů textů a jejich subjektivně vnímanou náročností.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info