Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | family science education; motivation; science gifts; hands-on activity |
Popis | Vliv rodiny a školy na rozvoj nadání žáka je všeobecně uznáván. Propojení vlivu rodiny a školy může být velmi silným motivačním stimulem pro tento rozvoj. Prezentovaný výzkum ukazuje poměrně silnou vazbu mezi školním přírodovědným vzděláváním žáků a rodinným přírodovědným vzděláváním, kterým rozumíme přenos školních poznatků do rodiny žáka. Školní přírodovědné poznatky mohou být využity v celoživotním vzdělávání dospělých. Zpětně může být vytvořena pozitivní rodinná atmosféra k přírodovědě a školnímu přírodovědnému vzdělávání. Pro rodinné přírodovědné vzdělávání je také třeba nalézt specifické metody, formy a prostředky. |
Související projekty: |