Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | pupils - teachers - elementary school - environment - immune system disorders - allergy - asthma bronchiale - health problems - first aid |
Popis | K nejčastějším poruchám imunitního systému patří alergie a thma bronchiale. Tyto poruchy jsou řazeny mezi neinfekční choroby hromadného výskytu nynější populace, je u nich pozorován rostoucí trend a postihují i děti. V České republice zasahují v současné době alergická onemocnění do života přibližně 30% dětí a u 7 % dětí trpí projevy astmatu. Děti s alergickými potížemi a s astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak, aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému. Učitel by měl být rovněž schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal astmatický záchvat, či se u něj vyskytly jiné akutní alergické stavy. Z výzkumné sondáže do prostředí vybraných základních škol vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. |
Související projekty: |