Využití žonglování a dalších psychomotorických aktivit při práci s adolescenty se symptomy ADHD, poruch chování a učení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia sportiva |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Sport a aktivity volného času |
Klíčová slova | psychomotricity;juggling;ADHD;behaviour disorders;learning disorders;hyperactivity;motor skills;attention;quality of life |
Popis | Příspěvek se zabývá výzkumem vlivu pohybových aktivit z oblasti psychomotoriky a žonglování na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů vykazujících symptomy ADHD, specifických poruch učení a chování a dále možnostmi využití výše zmíněných aktivit u těchto jedinců. U vybraného testovaného souboru adolescentů s výše zmíněnými poruchami jsme realizovali desetiměsíční intervenční program sestávající z psychomotorických a žonglérských aktivit a ověřovali jsme kvalitativní změny v oblasti nervosvalové koordinace, jemné motoriky, reakční rychlosti a koncentrace pozornosti. |