Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PAVLÍKOVÁ Eva ŠKARKOVÁ STOJANOVÁ Lenka

Rok publikování 2009
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Příspěvek se zabývá identifikací tvořivosti u 11 až 12 letých dětí, které provozují umělecké zájmy: divadelní soubory, pěvecké sbory, folklórní soubory nebo se věnují organizované výtvarné činnosti. Výzkum je součástí projektu NIPOS Praha (2002-2008). Použité metody: Test hravé tvořivosti (THT) VERBTVOR (Guilfordovými verbálními subtesty). Zabýváme se souvislostí umělecké a psychologicky definované tvořivosti na vzorku N=361. Předběžné výsledky: Souvislost umělecké tvořivosti a psychologické tvořivosti je v této studii malá. Použité metody pravděpodobně neumožnily respondentům zcela uplatnit specifika tvořivosti vzhledem ke svému uměleckému zaměření. Nejvíce nápadů v THT produkovali dle předpokladu výtvarníci, ve VERBTVORU herci, nejvíce originálních nápadů měli v obou testech herci. Jediný statisticky signifikantní rozdíl: děvčata mají větší produkci nápadů (fluenci) oproti chlapcům, nápady chlapců jsou však častěji originální, bez ohledu na druh uměleckého zájmu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info