Recepce lyrické poezie žáky primární školy

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ZÍTKOVÁ Jitka

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Popis Příspěvek představuje některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřuje se na dvě hlediska ovlivňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sleduje způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní. Výsledky ukazují, že pro komunikaci s lyrickým textem mají nejlepší výchozí pozici žáci výborní, žáci s horším prospěchem a žáci se specifickou poruchou učení ale vykazují výsledky srovnatelné. Odchylky v odpovědích mezi jednotlivými čtenářskými skupinami poukázaly také na souvislost mezi individuálním čtenářstvím a schopností porozumění básnické obraznosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info