Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School

Název česky Psychomotorická cvičení pro rozvoj komunikace na základní škole u dětí s poruchami učení
Autoři

BLAHUTKOVÁ Marie SIGMUND Zdeněk

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova health education psychomotorics learning disorders school age.
Popis Příspěvek se zabývá problematikou vlivu psychomotoriky na rozvoj komunikace u žáků s poruchami učení. Pomocí pedagogického experimentu jsme se pokusili vymezit některé charakteristiky žáků mladšího školního věku ve vztahu k pohybovým aktivitám, zejména senzomotoriku (prostorovou orientaci a rovnováhu) a tyto jsme se pomocí pedagogického experimentu s náplní psychomotorických aktivit pokusili ovlivnit ve vztahu ke komunikaci dětí. Výsledky ročního experimentu poukazují na význam psychomotoriky ve škole, prostřednictvím jednoduchých herních činností se projevují zlepšení v prostorové orientaci, v rovnováze a statisticky významné rozdíly v testech pozornosti u dětí s poruchami učení a v komunikačních dovednostech verbálních i neverbálních.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info