Výzkumná sonda do školního prostředí z pohledu alergického dítěte
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Firma a konkurenční prostředí |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | school environment - teacher - pupil - chronic disease - immunity - immune deficiency |
Popis | Jedinec, který je postižený chronickým onemocněním, je mezi svými zdravými vrstevníky vždy silně znevýhodněn. Zvláště pak pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Výzkum byl zaměřen na děti, které jsou postiženy imunitní deficiencí. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění, zda škola takto postiženým dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost, zda jsou učitelé důkladně informováni o jejich problémech, a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje. |
Související projekty: |