Efficacy of high - resolution comparative genomic hybridization in detection of chromosomal abnormalities in children with acute leukemia.

Název česky Efektivita komparativní genomové hybridizace s vyšším rozlišením (HR-CGH) při detekci chromozomálních aberací u dětí s akutní leukémií

VRANOVÁ Vladimíra MENTZLOVÁ Dita OLTOVÁ Alexandra LINKOVÁ Vlasta ŽEŽULKOVÁ Dita FILKOVÁ Hana MENDELOVÁ Denisa ŠTĚRBA Jaroslav KUGLÍK Petr

Rok publikování 2008
Časopis / Zdroj Neoplasma

Obor Genetika a molekulární biologie
Klíčová slova comparative genomic hybridization (CGH); high resolution comparative genomic hybridization (HRCGH); chromosomal aberrations; acute myeloid leukaemia; acute lymphoid leukaemia
Popis s vyšším rozlišením (HRCGH) spolu s klasickou cytogenetikou a FISH jsme z 33 dětských pacientů s akutní leukémií (AL) detekovali změny u 31 pacientů (94 %). CGH odhalila změny u 24 (73 %) pacientů, HRCGH u 26 (79 %) pacientůVyužitím komparativní genomové hybridizace (CGH) a komparativní genomové hybridizace . V porovnaní s CGH detekovala HRCGH o 88 změn více: 58 ztrát a 30 zisků genetického materiálu. Mezi nejčastěji získané chromozomy patřili chromozomy 21 (22.5 %), X (15 %), 18 (12,5 %) a 17 (10 %). Ztrátami byly nejčastěji postižené oblasti z chromozomů 7 (15 %), 9 (12.5 %), 16, 19 a 1 (po 10 %). Ověření schopnosti HRCGH detekovat chromozomové aberace v nižším klonálním zastoupení ukázalo, že HRCGH je schopna zachytit změny přítomné už ve 20 až 30 % buněk.