Koncepce výuky sebeobrany na středních školách (Full text on CD-ROM enclosed)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sport a kvalita života 2008 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Pedagogy of sport; school physical education; combatives; selfdefence |
Popis | Autoři shrnují poznatky o výuce úpolů na primární, sekundární i terciální úrovni českého vzdělávacího systému a na jejich základě vyvozují závěry pro praxi. Předkládají projekt výuky sebeobrany zaměřený na komplexní přístup k dané problematice. Zdůrazněna je především multidisciplinární povaha výuky sebeobrany. Projekt sebeobrany pro střední školy propojuje problematiku úpolů se znalostmi z psychologie, teorie komunikace, práva, anatomie, taktiky aj. Z tohoto důvodu projekt obsahuje i cvičení pro nácvik pádové techniky, útěkových situací a komunikačních modelových sebeobranných situací. Tím autoři poukazují na fakt, že výuka sebeobrany na středních školách nemá být chápána pouze jako souhrn obranných technik, ale jako ucelená výchova k vlastní bezpečnosti. |