Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.

Logo poskytovatele
Autoři

JANÍKOVÁ Marcela FRANIOK Petr KNOTOVÁ Dana

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Učitel a žák v současné škole.
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova interaction; communication; interaction style; interaction patterns; systemic approach to interaction and communication; interpersonal behaviour; teachers; pupils/students
Popis Učitel a žáci se při výuce vzájemně ovlivňují. Toto vzájemné ovlivňování (interakce) se významnou měrou podílí na výsledcích výuky. Na základě vlastností osobnosti učitele a jeho pojetí výuky uplatňuje každý učitel osobité interakční vzorce, které se ještě dotváří v souvislosti s konkrétním chováním a jednáním určité třídy, resp. žáků. V příspěvku představujeme design výzkumného projektu GA ČR, jehož cílem je analyzovat a popsat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretický základ výzkumu je ukotven v systémovém pojetí interakce a komunikace a v Learyho teorii interpersonálního chování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info