NADANÍ ŽÁCI A JEJICH VOLNÝ ČAS
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | gifted students - talented students - educational process - lifestyle - free time - Department of Family Education and Health Education |
Popis | Mimoškolní aktivity se mohou stát významným prostředkem pro posílení interpersonálních vztahů všech účastníků vzdělávacího procesu. Tento fakt může být využit při práci s žáky, kteří mají specifické vzdělávací potřeby a často se v mnoha směrech odlišují od svých spolužáků. Do takovéto skupiny žáků spadají i nadaní a mimořádně nadaní žáci. V loňském roce byl proveden na PdF MU výzkum, který analyzoval životní styl nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z výzkumu byly zjištěny rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Získané poznatky by se tak mohly uplatnit při formování volnočasových aktivit a být nápomocny při utváření vzájemné spolupráce. |
Související projekty: |