Analýza profilu výkonu v testu WISC-III u mimořádně rozumově nadaných dětí s dyslexií

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PORTEŠOVÁ Šárka ČIHOUNKOVÁ Jana BUDIKOVA Marie JANČOVÁ Petra

Rok publikování 2008
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Československá psychologie
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova learning disability; dyslexia; high ability
Popis Cílem prezentovaného výzkumu bylo zjistit, zda existuje typický kognitivní profil výkonu v metodě WISC-III u rozumově nadaných dětí s dyslexií. Výzkumný soubor tvořily rozumově nadané děti s dyslexií, identifikované v pedagogicko-psychologických poradnách v celé ČR. Dosažené střední hodnoty v jednotlivých subtestech byly porovnány uvnitř výzkumné skupiny i mezi výzkumnou a kontrolní skupinou nadaných dětí bez dyslexie.Výzkum přinesl empirická zjištění o jistých diskrepancích ve výkonu, zejména rozpor mezi subtestem Vědomosti a Kódování a Opakování čísel. Rovněž v dimenzi označované jako Získané znalosti (Acquired knowledge) skórovala výzkumná skupina statisticky významně více.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info