The first platinum(IV) complexes involving aromatic cytokinins or cyclin-dependent kinase inhibitors derived from 6-benzylaminopurine: X-ray structures of (BohH(2)(2+))[PtCl6].H2O and (RosH(2)(2+))(2)[PtCl6]Cl-2.4H(2)O

Název česky První platičité komplexy obsahující aromatické cytokininy nebo inhibitory CDK odvozené od 6-benzylaminopurinu

TRÁVNÍČEK Z. POPA I. ČAJAN Michal HERCHEL R. MAREK Jaromír

Rok publikování 2007
Časopis / Zdroj Polyhedron

Obor Anorganická chemie
Klíčová slova Platinum(IV) complexes; Cytotoxicity; 6-Benzylaminopurine; Cytokinins; Bohemine; Roscovitine
Popis Rozličnými fyzikálními metodami byla studována celá série Pt(IV) komplexů s ligandy odvozenými od aromatických cytokininů nebo inhibitorů CDK odvozené od 6-benzylaminopurinu. U všech komplexů byla určena i jejich protináídorová aktivita. Na základě DFT výpočtů byla předpovězena molekulární geometrie studovaných komplexů. Teoretické výpočty byly u dvou struktur verifikovány strukturou určenou experimentálně pomocí RDG difrakce.