Trénink pozornosti u dětí s poruchami chování
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | attention; behaviour disorders; ADHD; psychomotricity; juggling |
Popis | Příspěvek se zabývá problematikou tréninku pozornosti u dětí s poruchami chování. Jedním ze symptomů této diagnózy je neschopnost udržet pozornost po delší dobu, roztěkanost a lehká unavitelnost. Jako vhodné aktivity pro trénink pozornosti u těchto jedinců proto nabízíme prožitkově zaměřené psychomotorické hry a cvičení a žonglování. Tyto aktivity mají pozitivní vliv na psychiku člověka, rozvíjí prostorovou orientaci, nervosvalovou koordinaci, zapojují obě mozkové hemisféry a nabízí tak mnoho adekvátních podnětů pro prodlužování doby koncentrace pozornosti. |