Problematika výuky ruštiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Ve stati jsou prezentován výzkum, jenž se ve formě dotazníkového šetření soustředil na zmapování situace a východisek ve sféře vyučování ruskému jazyku u žáků se specifickými problémy učení na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji. Výzkumná sonda sleduje problematiku ze zorného úhlu učitele ruštiny, analyzuje na základě učitelské reflexe a autoevaluace počet žáků se specifickými poruchami učení (dále SPU), zastoupení jednotlivých typů tříd, zabývá se vzájemnou spoluprací respondentů se školním psychologem, rodiči žáka, pedagogicko-psychologickou poradnou. Příspěvek přináší přehled o úrovni kompetencí a způsobu získání odborných znalostí o SPU u učitelů, interpretuje informace o respondenty preferované pomoci ze strany řešitelského kolektivu, slouží jako východisko pro další specifický výzkum. |
Související projekty: |