Aikidó jako prostředek psychosociální edukace

Autoři

REGULI Zdenko

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Sborník ze semináře Prezentace výsledků rozvojových a výzkumných projektů a jejich diskuze
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova martial arts; aikido; psycho-social education
Popis Nácvik technických prvků v úpolových sportech předpokládá sociální interakci spolucvičenců. Sebeobranná akce je krajním způsobem řešení krizové situace. Nácvik úpolových technik představujících modely takovýchto situací, se v aikidó řídí komunikačními principy: akceptace, vedení, kontrola, aktivita. Úpoly v komunikaci používají dotek, který je nejdůvěrnějším prostředkem poznávání toho druhého.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info