Alternativní metody ve výuce školní tělesné výchovy pro zjištování vztahu mezi žáky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Násilie na školách |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | diagnostics of relations in a school class; sociogram; psychomotricity; aggressivity |
Popis | Problematikou diagnostiky osobnosti žáka a vztahu uvnitř skupiny se zabývá řada odborníků (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Řícan, 1995, Kolář, 1997). Metodika diagnostikování, jako i diagnostické nástroje jsou podrobně rozpracovány a popsány. Obvykle však slouží spíše odborníkům pro profesionální diagnostiku. Jednou z cest k rešení tohoto problému může být využívání alternativních metod, které lze bez vetších problémů začlenit do vyučovací hodiny. Jako vhodná forma takových diagnostických metod se mohou jevit psychomotorické činnosti zařazené především do hodin tělesné výchovy, ale i jiných předmětů a které zároveň mohou plnit i jiné cíle než diagnostické. |