Paenibacillus sepulcri sp. nov., isolated from biodeteriorated mural paintings in the Servilia tomb

Název česky Paenibacillus sepulcri sp. nov., izolovaný z nástěných maleb poškozených živými organismy v hrobce v Servilii

ŠMERDA Jakub SEDLÁČEK Ivo PÁČOVÁ Zdenka KREJČÍ Eva HAVEL Ladislav

Rok publikování 2006
Časopis / Zdroj International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology

www Abstrakt
Obor Mikrobiologie, virologie
Klíčová slova Paenibacillus; DNA DNA hybridization; 16S rDNA; chemotaxonomy; phenotypic analysis
Popis V roce 2001 byla izolována z nástěných maleb poškozených živými organismy v hrobce v Servilii gram-variabilní, fakultativně anaerobní bakterie, tvořící endospory. Tato bakterie byla uložena ve sbírce LMG pod názvem Paenibacillus sp. s katalogizačním číslem LMG 19508. Kmen byl následně charakterizován pomocí fenotypových a molekulárních metod. Sekvenace a následné porovnání sekvence 16S rRNA genu potvrdili, že kmen náleží do rodu Paenibacillus a odalili jeho blízký vztah k druhu Paenibacillus mendelii CCM 4839T (96,7% sekvenční podobnosti). Převládající menachinon byl typ MK-7. Buněčné stěny obsahovaly meso-diaminopimelovou kyselinu typu A1. Obsah G+C (50%mol) a převládající mastná kyselina kmene LMG 19508T byla v souladu s charakteristikami rodu Paenibacillus. Nicméně, DNA-DNA hybridizace odlišili kmen LMG 19508T od ostatních fylogeneticky příbuzných druhů. Usuzujeme, že izolát představuje nový druh - Paenibacillus sepulcri sp. nov. Typový kmen je kmen CCM 7311T (=LMG 19508T).