Prenatální učení?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Obsahem příspěvku byl výběrový přehled teoretických poznatků k tématu (vývojové předpoklady učení před narozením, historie zájmu o záměrné působení na prenatální vývoj, zmínění nejdůležitějších výzkumů a jejich výsledků, vývoj „metod“ podnětového obohacování nenarozeného dítěte v děloze a krátké seznámení s dnes zřejmě nejužívanější technologií prenatálního učení - BabyPlus). Empirickou část sdělení tvořila dotazníková sonda uskutečněná mezi ženami, které v těhotenství tento přístroj používaly. V doslovných přepisech volných výpovědí postupem interpretativní fenomenologické analýzy vyhledávám kategorie obdobných postojů a pocitů. Zaměřila jsem se především na subjektivní prožívání této zvukové stimulace, jakou jí maminky přisuzují „váhu“, zda se jim „líbí“, jak vnímají reakce děťátka v průběhu stimulace a zda je nějak hodnotí a pocitově „vysvětlují“. K datu 14. 5. 2006 jsem měla k analýze 10 vyplněných dotazníků, přičemž sběr dat i nadále probíhal. |
Související projekty: |