Školní výkony žáků a výchovně vzdělávací proces
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sociální pedagogika v teorii a praxi |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | school achievement education |
Popis | Text se zabývá psychologickými aspekty školních výkonů žáků. Vymezuje období školního vzdělávání jako období kritické pro utváření identity jedince. Na významu nabývá hodnocení vlastních schopností a utváření individuálních aspirací, jež do značné míry limitují úroveň dosahovaných výkonů. Školní prospěch je přitom jedním ze základních výstupních údajů pedagogické diagnostiky a důležitým aspektem vzdělávání v našich školách, z velké části orientovaného na výkon, je právě neustálé hodnocení výkonů. Výkonová motivace a školní úspěšnost žáka přitom úzce souvisí s angažováním jeho vlastního já ve výkonové situaci, jsou ovlivňovány jeho sebepojetím. |
Související projekty: |