Kauzalita v sebeposouzení školních výkonů žáků základních škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Psychologické dny 2004. "Svět žen a svět mužů. Polarita a vzájemné obohacování." Sborník z konference. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | causality |
Popis | Výzkum vychází z moderních teorií výkonové motivace, které propojují s kauzální analýzou ty činnosti, jejichž hodnotícími kritérii jsou úspěch a neúspěch. Výzkum byl realizován u žáků 1. a 2. stupně základních škol – cílem bylo mj. zjistit, jak se přisuzování příčin školního úspěchu, resp. neúspěchu jednotlivým dispozičním a situačním faktorům vyvíjí s věkem. Žáci vybraní do výzkumu využili ke svým odpovědím bipolární škály čtyř kauzálních faktorů (schopnosti, úsilí, obtížnost úkolu, náhoda), příp. volně uváděli další podle nich relevantní faktory ovlivňující úspěšnost/neúspěšnost. Získaná data byla analyzována zvlášť pro prospívající a neprospívající žáky. |
Související projekty: |