VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ZACHRLA Jan TRÁVNÍČEK Marek

Rok publikování 2004
Druh Článek ve sborníku
Konference Optimální působení tělesné zátěže a výživy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova school attendance; motoric activity; younger school age; motoric regime
Popis Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohybovým programem a bez něho.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info