Úroveň prostorové orientace u zrakově postižených ve věku 13-18 let
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2004 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Optimální působení tělesné zátěže a výživy, XI.ročník mezinárodní konference (7.-8. září 2004) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | coordination ability; orientation ability; spatial orientation; visually handicapped |
Popis | Výzkum umožnil diferencovaný pohled na úroveň prostorově orientační schopnosti u různého stupně zrakového postižení. Náš výzkum také ověřil metodiku testování koordinačních schopností u této specifické skupiny. U testů, které jsou konstruovány speciálně pro zrakově postižené (orientace v prostoru bez zrakové kontroly) vykazují lepší výkony zrakově postižení. Vzhledem k tomu, že výchova k prostorové orientaci je jednou z nejzávažnějších složek mimoškolní i školní výchovy u zrakově postižených dětí, je nutné, aby cílevědomě, účelně a nenápadně prolínala všemi činnostmi takto postiženého dítěte. Prostorová orientace je zvláště u nevidomých otázkou natolik závažnou, že by každý, kdo s těmito dětmi soustavně pracuje, měl spolupracovat s instruktory prostorové orientace nebo by měl sám tímto instruktorem být. |