Úroveň rovnováhových schopností u dětí na II. stupni speciálních základních škol pro zrakově postižené
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2003 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Optimální pů;sobení tělesné zátěže a výživy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | balance ability; visual handicapped |
Popis | Ověřili jsme metodické postupy pro testování rovnováhových schopností u zrakově postižených. Výzkumem jsme dokumentovali rozdíly v rovnováhových schopnostech zdravých dětí a dětí zrakově postižených, zařazených do kategorie B1 a B2. V souladu s ostatními autory, kteří se podobným problémem zabývají, se potvrzuje význam zrakové kontroly u rovnováhových schopností. Nepotvrdil se ale významný rozdíl v rovnováhových schopnostech u různého stupně zrakového postižení. V případě dalšího rozpracování problému se budeme zabývat korekcí četnosti probandů v kategorii B2. Nabízí se možnost zařadit do výzkumu žáky, kteří jsou zařazeni v rámci integrace do běžných škol. Jsme si vědomi toho, že většina zrakově postižených této kategorie je integrována. |