Hodnocení vzdělanostní báze v mikroregionálním kontextu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2003 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Standardizace veřejných služeb jako předpoklad efektivnosti rozvoje regionů |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Ekonomie |
Klíčová slova | educational base; microregion; evaluating approach |
Popis | Provedená analýza se zabývá hodnocením regionálních center jako středisek rozvoje vzdělanostní báze. Bylo do ní zahrnuto 203 mikroregionální centra ČR - obce s rozšířenou působností. Hodnocená střediska byla roztříděna do 5 přehledných kategorií ve vztahu k jejich významu pro rozvoj vzdělanostní báze. Jako hlavní kriteria hodnocení byla stanovena povaha a význam vysokého školství, vyššího odborného školství a středního školství se zaměřením na gymnázia a střední odborné školy. Jako doplňující faktor byla použita přítomnost vědecko-technických parků a výzkumných ústavů. Závěry studie vypovídají o vlivu jednotlivých mikroregionálních center na vzdělanostní bázi ČR a o její prostorové disperzi. |
Související projekty: |