Docházka do mateřské školy jako protektivní faktor proti sociální exkluzi
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Vrstevnické vztahy hrají klíčovou roli v sociálním a emočním vývoji dětí. Etnické menšiny a děti rodičů s nízkým vzděláním jsou obzvláště zranitelné vůči odmítání vrstevníky, což může vést k problémům duševního zdraví. Tato studie zkoumá dlouhodobé účinky předškolního vzdělávání na vztahy mezi vrstevníky v šestých třídách na základě stratifikovaného náhodného vzorku 2,397 žáků v České republice. Žáci, kteří navštěvovali předškolní vzdělávání, zejména více než jeden rok, mají více přátel a jsou méně odmítání vrstevníky ve srovnání s těmi, kteří do předškolního vzdělávání nechodili. Předškolní vzdělávání poskytuje ochranný efekt proti odmítání vrstevníky u žáků z etnických menšin a u těch, jejichž rodiče nemají vyšší vzdělání. |
Související projekty: |