Narrative identity dimensions of students in private alternative schools

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Dimenze narativní identity žáků v soukromých alternativních školách
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina LOJDOVÁ Kateřina

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sage Open
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Sage Open
Doi http://dx.doi.org/10.1177/21582440241292817
Klíčová slova Narrative identity; student narratives; narrative analysis; private alternative schools; primary and lower secondary education
Přiložené soubory
Popis Tato studie zkoumá, jak jsou identity žáků spoluutvářeny vzdělávacími zkušenostmi. Analyzovali jsme narativy žáků páté a sedmé třídy ze dvou soukromých alternativních škol v České republice. Zjištění odhalují, že se žáci ztotožňovali s přáteli, měli pozitivní vztahy s učiteli a školou a zažívali zajímavou výuku, blízkost a respekt. Tyto poznatky zdůrazňují typické charakteristiky identity pro jejich věkovou skupinu a poukazují na význam pozitivních vzdělávacích zkušeností při utváření identity žáků. Tato studie přispívá k výzkumu narativní identity a roli alternativních soukromých škol v základním vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info