Using Audience Avatars to Increase Sense of Presence in Live-Streams

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PAGÁČ Tomáš KRIGLSTEIN Simone

Rok publikování 2023
Druh Článek ve sborníku
Konference International Conference on Computer-Human Interaction Research and Applications
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-49368-3_20
Klíčová slova Live-streaming; Spectatorship experience; Avatar
Popis Social interactions and the sense of presence are important for the spectatorship experience in live-streams. In large audiences, communication gets harder and viewers participate less. This paper explores the possibility of representing an audience using animated avatars to increase the sense of presence and potentially move some traffic from the chat window to the avatars. We discuss the motivations for and the challenges in creating an audience avatar interface.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info