Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2023.2572 |
Klíčová slova | attainment grouping, heterogeneous classroom, differentiated instruction, lower secondary school, multiple-case study |
Popis | Předkládaná studie je věnovaná problematice seskupování žáků v prostředí druhého stupně základních škol. Studie si klade za cíl popsat, jak žáci vypovídají o zkušenostech s výukou ve výkonových skupinách, a to především v porovnání s výukou, která probíhá v heterogenní třídě. Studie vychází z dat získaných v rámci vícepřípadové studie. Žákovský pohled ukazuje, že učitelé diferencují výuku spíše ve skupinách než ve společné třídě, nicméně v rámci skupiny již výuka diferencovaná není. Seskupení žáků do výkonových skupin může učitele svádět k užívání unifikovanějších didaktických postupů, které odpovídají potřebám a možnostem skupiny jako celku nikoli měnícím se potřebám jednotlivců uvnitř skupin. |
Související projekty: |