Selbstevaluation reflektiert: eine Interventionsstudie im Rahmen der DaF-Ausbildung
Název česky | Reflexe sebehodnocení: intervenční studie v kontextu vzdělávání učitelů němčiny jako cizího jazyka |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | KONTEXTE - Internationales Journal zur Professionalisierung in Deutsch als Fremdsprache |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://ojs.thulb.uni-jena.de/index.php/kontexte/article/view/velickovajanik |
Doi | http://dx.doi.org/10.24403/jp.1297025 |
Klíčová slova | Student self-assessment; Peer-Feedback; German as a foreign language teacher education; pre-service teachers of German as a foreign language |
Popis | Sebehodnocení žáků je jedním z faktorů učení, které se ukazují jako účinné (nejen) při učení se cizímu jazyku. Dovednost rozvíjení sebehodnocení u svých žáků by tedy mělo být součástí profesního profilu budoucích učitelů (němčiny jako cizího jazyka). Článek se zabývá rozvojem sebehodnotící kompetence v kontextu vzdělávání učitelů v České republice. Popisuje intervenci zaměřenou na rozvoj kompetence sebehodnocení řečových dovedností u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka (v bakalářském stupni studia). Předmětem analýzy jsou výpovědi, v nichž 15 účastníků reflektovalo vlastní proces rozvoje sebehodnocení. Výsledky tematické analýzy ukazují, že budoucí učitelé němčiny jako cizího jazyka považují sebehodnocení za součást celkového obrazu výkonu v cizím jazyce, který doplňuje externí hodnocení. |
Související projekty: |