Development of a questionnaire focused on sports coaches learning
Název česky | Konstrukce dotazníku zaměřeného na učení sportovních trenérů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Trenérství patří mezi náročné sociální, pomáhající a pedagogické profese. Výzkumná pozornost se proto oprávněně věnuje hlavně formálnímu trenérskému vzdělávání, které má zajistit adekvátní přípravu pro vykonávání této profese. V posledních letech však řada výzkumů dokumentuje, že pro trenérskou profesní gradaci sehrává vedle formálního vzdělávání stále významnější úlohu také neformální trenérské vzdělávání. Výzkumné nálezy současně dokládají, že pro profesní rozvoj každého trenéra má klíčový význam nejen jeho absolvované „oficiální“ trenérské vzdělávání, ale především komplexní resultáty jeho celoživotního učení. Pro různé sportovní instituce, sportovní vzdělávací zařízení a zejména pro vzdělavatele trenérů je proto velmi důležité mít informace o průběhu, rysech i potenciálních problémech celoživotního učení konkrétních sportovních trenérek a trenérů. Cílem našeho příspěvku je proto a vytvoření výzkumného nástroje – dotazníku, který zjišťuje podstatné okolnosti trenérského celoživotního učení. Konstrukce dotazníku navazuje jednak na naše předešlé výzkumy formálního, neformálního a informálního trenérského vzdělávání a zejména na výsledky řady mezinárodních analogických empirických výzkumů trenérského učení. |
Související projekty: |