The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic
Název česky | Organizace formálního vzdělávání trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a České republice |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia Sportiva |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://journals.muni.cz/studiasportiva/issue/view/1169/569 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/StS2021-2-6 |
Klíčová slova | coach education; fencing; fencing coach; coaching school; coaching projects |
Popis | Článek se zabývá programy formálního vzdělávání trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a v České republice. Na základě obsahové analýzy především kurikulárních dokumentů jsme identifikovali a popsali shody a rozdíly v přístupech k trenérskému vzdělávání, a to především z hlediska legislativních, organizačních a obsahových aspektů. Výzkum ukazuje, že cesta k trenérské excelenci trvá v různých zemích různě dlouho. Dokonce je v ostrém kontrastu s formálním licenčním vzděláváním některých šermířských federací, pokud jde o bakalářský studijní program. Rozdíly se objevují také v přístupu k organizaci praktické výuky. Tradičněji koncipované trenérské vzdělávání v Maďarsku a České republice se odlišuje od vzdělávání ve Velké Británii z filozofického i obsahového hlediska, konkrétně v tématech, jako je aplikace měkkých dovedností a dále ve vymezování, plánování a hodnocení cílů v trenérské praxi. |
Související projekty: |