Zdvořilostní strategie v žádostech českých studentů v češtině (L1) a angličtině (L2)

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

LAHODOVÁ VALIŠOVÁ Marie

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabýval zdvořilostními strategiemi žádostí, které formulovali čeští vysokoškolští studenti v češtině (L1) a v angličtině (L2). Jako výzkumná metoda byl použit písemný dotazník doplnění promluvy (discourse completion task). Studenti nejčastěji používali nepřímé strategie s využitím komunikačních konvencí, a to jak v češtině, tak i v angličtině. V angličtině se studenti omezovali na menší škálu jazykových prostředků, ačkoliv by zde mohlo dojít k pozitivnímu transferu z mateřského jazyka. Ze zjištění je možné vyvodit tyto pedagogické implikace, a sice při rozvoji pragmatické kompetence (žádosti) zvýšit povědomí o jazykových prostředcích používaných při formulování nepřímých strategiích žádostí v češtině (L1) a následně se tyto aspekty snažit převézt do angličtiny (L2).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info