Children with reduced cognitive efficiency and addition of natural numbers up to 20. A case study.
Název česky | Děti se sníženou kognitivní efektivitou a sčítání přirozených čísel v oboru do 20. Případová studie. |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Revija za elementarno izobraževanje / Journal of Elementary Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://journals.um.si/index.php/education/article/view/1214 |
Doi | http://dx.doi.org/10.18690/rei.14.2.125-148.2021 |
Klíčová slova | learning addition; pupils with learning difficulties in mathematics; cognitive efficiency; natural numbers; additive triad; case study |
Popis | Příspěvek se zabývá problematikou výuky sčítání přirozených čísel s přechodem přes základ 10 v prvních dvou letech školní docházky. V první části textu je představen teoretický základ sčítání přirozených čísel, procedurální a konceptuální pojetí operace sčítání, teorie aditivní triády. Jsou nastíněny příčiny obtíží některých dětí s učivem sčítání přirozených čísel. Stručně je načrtnuta problematika snížené kognitivní efektivity jako jedna z příčin problémů s pochopením a osvojením si sčítání. Druhá část je věnována případové studii, která byla provedena se žákyní 2. ročníku, která měla potíže při učení se sčítání. Jsou představeny přístupy a výsledky doučování, které dívka absolvovala. V závěrečné diskusi je problematika začleněna do širších pedagogických souvislostí. |
Související projekty: |