Práce s texty s tematikou handicapu jako součást podpory inkluzivního vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Jazyk - literatura - komunikace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-1-2019 |
Klíčová slova | teaching literature; inclusive education; special educational needs; theme of handicap in literature for children; literary lessons for primary school; |
Popis | Příspěvek představuje dílčí část metodického materiálu pro literární výchovu na 1. stupni základní školy, který vzniká jako jeden z výstupů projektu zaměřeného na podporu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Prezentovanou částí materiálu je blok pěti výukových lekcí postavených na práci s texty literatury pro děti s tematikou zdravotního omezení a také sociálního handicapu a šikany. Komentáře k obsahu a průběhu lekcí jsou zasazeny do širšího kontextu problematiky literární výchovy v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Na závěr je zařazena krátké reflexe z realizace lekcí. |
Související projekty: |