Prepositions used with adjectives in English essays written by Czech secondary school students
Název česky | Předložky používané s přídavnými jmény ve slohových pracích napsaných českými středoškolskými studenty |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | EduLingua |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58147/1/edulingua_2018_001_001-022.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.14232/edulingua.2018.1.2 |
Klíčová slova | adjectives; dependent preposition; prepositional phrase; collocation; data-driven learning |
Popis | Tento článek se zabývá četností a přesností závislých předložek rozvíjejících přídavná jména v korpusu CZEMATELC 2017, který obsahuje 390 slohových prací z písemné části maturitní zkoušky z angličtiny v České republice. Výsledky ukazují, že studenti používají přídavná jména od úrovně A1 do úrovně B2 podle SERRJ. Omezené množství přídavných jmen na úrovni A1 je používáno nadměrně, ale podíl případů, kdy jsou rozvita závislými předložkami je nejmenší. Protože ani přídavná jména na úrovních A2 - B2 nebyla předložkami rozvita dostatečně, byly v korpusu rodilých mluvčích identifikovány kolokace přídavných jmen s adjektivy, které jsou nejčastější, a tudíž nejvhodnější pro upevnění. Výuka těchto kolokací pomocí korpusových metod byla navržena jako přínosná, protože podporuje zvyšování povědomí o kolokacích a postupně vede k autonomii studentů při učení. |
Související projekty: |