Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/Inovativne_trendy_e_2018.pdf |
Klíčová slova | foreign language didactics; foreign language teaching; theory; pragmalinguistics; intercultural communication; empirical qualitative research |
Popis | V příspěvku je nastíněna současná koncepce didaktiky cizích jazyků, která se dynamicky rozvíjí pod vlivem nejnovějších poznatků jejích četných referenčních disciplín a aktuálních společenských i jazykově politických požadavků na znalosti cizích jazyků. Rozvoj teoretické báze didaktiky cizích jazyků je doprovázen značným rozmachem empirického výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, který se neustále zdokonaluje a je založen na polydisciplinární bázi. V druhé části textu je tento výzum charakterizován, přičemž je pozornost zaměřena na kvalitativní přístupy, jež v něm postupně nalézají své stabilní místo. |
Související projekty: |