Projektunterricht als Beispiel einer Unterrichtsmethode zur Steigerung der affektiven Variable Motivation im Bereich des Fremdsprachenlernens
Název česky | Projektová výuka jako příklad výukové metody pro zvýšení afektivní proměnné motivace v oblasti výuky cizích jazyků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Proces osvojování cizího jazyka je podmíněn vlivem rozličných proměnných. Zvláštní skupinu zde tvoří tzv. afektivní proměnné, které proces učení ovlivňují tak říkajíc zevnitř učícího se jedince. V tomto příspěvku se věnuji vlivu motivace na proces učení se cizímu jazyku, přičemž striktně rozlišuji mezi motivací instrumentální a motivací integrativní. Současně je zde prezentována a diskutována možná výuková metodu, která by mohla pozitivní měrou působit na proměnu motivaci v oblasti výuky cizích jazyků. Takové výukové metody, zde reprezentovány na příkladu projektové výuky, jsou považovány za nepostradatelné v oblasti činnostně orientované výuky cizích jazyků, zároveň se zdají být neopomenutelné v kontextu učebního úspěchu. |
Související projekty: |