Projektunterricht und Motivation im Deutsch-als-Fremdsprache Unterricht
Název česky | Projektová výuka a motivace v oblasti výuky němčiny jako cizího jazyka |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Research in Foreign Language Pedagogy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | project work; motivation; affective variables; task-based learning |
Popis | Již od padesátých let minulého století je empiricky zkoumán vliv rozličných afektivních proměnných na osvojování cizího jazyka, přičemž zvláštní pozornost v rámci tohoto vědeckého bádání byla vždy věnována proměnné motivaci. Předkládaný příspěvek se zabývá vzájemným vztahem mezi motivací a projektovou výukou jako výukovou metodou. Tato výuková metoda je zde prezentována a diskutována především v kontextu jejího potenciálu motivovat učící se, neboť právě takovéto metody jsou v současné době považovány za nezbytnou součást každé činnostně orientované výuky cizího jazyka, přičemž jejich motivační aspekt pak do značné míry rozhoduje o učebního úspěchu. |
Související projekty: |