Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je představit možnosti zdrojů poznání při výzkumu socialistického školství v Československu. Autoři se přitom zaměřují zejména na využití orálně historických a archivních zdrojů. Konkrétně se zabývají jak možnostmi a limity těchto zdrojů, tak i možností jejich vzájemného doplňování při studiu socialistického školství. Problematiku doplňování orálně historických a archivních zdrojů dále objasňují na konkrétních příkladech, které jsou dílčími výsledky rozsáhlejšího výzkumu s názvem Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství. |
Související projekty: |