Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠURÁŇOVÁ Pavla

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek prezentuje dílčí část výzkumné sondy (více než 220 sportovních artiklů za období jednoho měsíce) zaměřené na persvazi neverbálních prostředků v bulvární sportovní publicistice (ve dvou nejčtenějších bulvárních denících - Blesk a Aha). A věnuje se otázkám, jak neverbální prostředky (konkrétně obrazy) ovlivňují styl sportovní bulvární publicistiky a jak se zapojují do procesu ovlivňování recipientů. Ukazuje jejich rozdílné užití a zároveň akcentuje rozdílné funkce, které tyto prostředky plní. Přitom nejdůležitějším obrazovým prvkem je velkoformátová barevná fotografie, která by měla v médiích poskytovat autentický a věrohodný obraz a napomáhat k interpretaci. V případě bulvárních médií však může obsahově a významově pozměňovat kontext nebo zcela čtenáře mystifikovat až dezinformovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info