Jak zní hlas žáků?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Hlas žáků je komunikační iniciativa směřující od žáků k učiteli a vyjadřující pohled žáků na školní procesy, typicky na výuku. V oblasti výuky se ideálně týká upevnění dobrých praktik učitele a debaty o změně praktik nevhodných. Podporou pro hlas žáků jsou učitelé, kteří žáky vybízí k podávání zpětné vazby na výuku a dialogu, kde obě strany mají možnost ovlivnit podobu výuky. V Českém prostředí se hlas žáků týká především sociálního dění, vzhledu školy, atd. a nejčastěji se projevuje skrze školní parlamenty, málokdy se však týká samotné výuky. Výzkumnými metodami jsou pozorování výuky, focus groups a rozhovory. Výzkumným vzorkem je třída 2. ročníku čtyřletého gymnázia a její učitelé, sledovaní po dobu pololetí. |
Související projekty: |