How beginning counselors learn : The interaction of personal and professional experiences in counselors with an experiential orientation

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Jak se vzdělávají začínající psychoterapeuti : Interkce osobních a profesionálních zkušeností psychoterapeutů s experienciální orientací
Autoři

MARUNIAKOVÁ Lenka ŘIHÁČEK Tomáš ROUBAL Jan

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Counselling Psychology Quarterly
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09515070.2016.1148013
Doi http://dx.doi.org/10.1080/09515070.2016.1148013
Obor Psychologie
Klíčová slova beginning counselors; counselor development; counselor training; personal and professional experiences; working style
Přiložené soubory
Popis Výzkum ukazuje, že způsob práce psychoterapeutů je ovlivněn nejen výcvikem a praxí, ale také jejich osobními zkušenostmi a vlastnostmi. V této studii jsme zkoumali, jak začínající terapeuti s experienciální orientací integrují různé své prožitky (např. z výcviku, supervize, individuální terapie, praxe a osobního života) a jak je využívají ve své praxi. Bylo provedeno sedm hloubkových semistrukturovaných rozhovorů s začínajícími gestalt terapeuty a pro analýzu byla použita metoda zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že osobní zkušenosti a vlastnosti hrají důležitou roli při utváření způsobu, jak začínající gestalt terapeuti pracují. Konceptualizovali jsme dvě hlavní složky stylu práce psychoterapeutů - osobní jádro a profesní nástavbu - a deset specifických typů interakce mezi těmito složkami, které jsme shrnuli do dvou velkých kategorií: (1) kultivace osobních vlastností a (2) přijímání nových kompetencí. Tyto nálezy konfrontují předchozí předpoklady, že začínající psychoterapeuti prostě jen imitují své lektory, supervizory a starší kolegy. Diskutovány jsou důsledky další výzkum a pro praxi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info