Reflektované praxe: mezi žitou zkušeností a vyprázdněným pojmem
Název česky | Reflective Practice: between lived experience and empty concept |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je poukázat na zásadní faktory, jež ovlivňují účinnost učitelských praxí na Pedagogické fakultě MU. Za tímto účelem Rozlišujeme „makro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině institucionální (systémové) a „mikro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině jednotlivých aktérů. V rovině institucionální je pozornost zaměřována na tři základní faktory – počet hodin praxe, reflexe praxe a systémové myšlení. V centru naší pozornosti stojí student, ostatní aktéry chápeme jako přímé a nepřímé podporovatele studenta. Na konkrétních příkladech je ilustrováno, jak institucionální opatření vytvářející podmínky pro reflektovanou praxi mohou v rukách jednotlivých aktérů nabývat různých podob – od formálního splnění zadaných požadavků až po osobní nasazení kreativně využívající nabídnutý potenciál. |
Související projekty: |