Problém kongruece v kurikulu tělesné výchovy v České republice

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VLČEK Petr MUŽÍK Vladislav HABRDLOVÁ Martina LUPAČ Michal

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Transformační změny, které v českém školství v současnosti probíhají, jsou často spojovány s pojmem kvalita. Obvykle jsou používána slovní spojení, jako je kvalita vzdělávání, kvalita školy, kvalita kurikula, kvalita výuky aj. Hovoří se také o kvalitě jednotlivých vzdělávacích oborů. Vznik předkládaného textu byl iniciován hodnocením kvality české kurikulární reformy, která podle mnohých autorů zaostala za původním očekáváním, a to i v souvislosti s tělesnou výchovou. Jedním z konkrétních problémů revidovaného kurikula tělesné výchovy je nedostatečný soulad mezi projektovanými cíli tělesné výchovy, obsahem vzdělávání definovaným v rámcových vzdělávacích programech a nízká kongruence mezi jednotlivými formami kurikula české tělesné výchovy. V předloženém textu se proto zaměřujeme na výzkum některých aspektů realizace tělesné výchovy v České republice a srovnání českého projektovaného kurikula s kurikulem zahraničním (Irsko, USA, SRN, Nizozemsko). Věříme, že za daných okolností takto můžeme napomoci řešit problém souladu jednotlivých složek kurikula jako významného faktoru ovlivňujícího kvalitu vzdělávání a přispět do debaty o budoucích revizích a úpravách českého kurikula tělesné výchovy či například při tvorbě, revizi a implementaci aktuálně zaváděných standardů tělesné výchovy. Předpokládáme, že český příklad bude inspirativní i pro tvorbu kurikula v zahraničí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info