Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice
Název česky | Příprava na hodnocení žáků v pregraduálním učitelském vzdělávání a jeho realita ve školní praxi |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | pupil; evaluation; self-evaluation; forms of evaluation; faculty teacher trainer |
Popis | Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto je důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Pedagogické myšlení studentů je však ovlivňováno reálnou situací ve školách, v nichž probíhá pedagogická praxe. Zásadní postavení zaujímá fakultní cvičný učitel, který v roli mentora podporuje implementaci teorie do praxe. V předložené stati autorky pojmenovávají shody a rozdíly v teoretickém i praktickém pojetí hodnocení výsledků žáků v cvičných školách. Na základě obsahové analýzy výsledků strukturovaného a nestrukturovaného pozorování formulují opatření, která by podpořila provázanost teoretické i praktické přípravy v otázkách hodnocení žáků. |
Související projekty: |