Seznámení s kvalitami německých učebnic zeměpisu Terra
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Popularizační texty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Školní učebnice stále představují důležité didaktické pomůcky, jež se významně podílí na úspěchu vyučovacího procesu. Zorientovat se v nabídce aktuálních školních učebnic však může být obtížné i pro zkušené učitele. Článek proto usiluje o představení zahraničních učebnic Terra, jež jsou používány pro výuku zeměpisu na druhém stupni základní školy ve Spolkové republice Německo. Smyslem článku není odborná analýza, nýbrž zhodnocení zmiňovaných učebnic z hlediska nároků českého učitele. Chceme tak poukázat na pozitiva daných učebnic, které by mohly být zajímavé z hlediska promýšlení výuky a jsou tak hodné následování. Nejdříve je čtenář seznamován s obecnými charakteristikami posuzovaných učebnic. Následují postřehy týkající se jejich vybavenosti a dalších specifických vlastností, jež mohou napomáhat při učení žáků. Výklad je doplněn i konkrétními ukázkami z učebnic. Naznačována jsou také doporučení pro vzdělávací praxi. Závěry článku naznačují, že posuzované učebnice zeměpisu reprezentují specifický přístup k tvorbě školních učebnic, jenž se odráží především ve složení textové a netextové komponenty, ale i ostatních výrazových prostředků. |
Související projekty: |