Harmony or Attack : the Function of Student Humor at Lower Secondary Schools

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Harmonie nebo útok : funkce žákovského humoru na 2. stupni základní školy
Autoři

ŠEĎOVÁ Klára

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj New Educational Review
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume39.htm
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova humor; school; teacher-student relationships
Popis This paper addresses the phenomenon of school humor, focusing on the question of how it contributes to shaping teacher-student relationships. Based on an analysis of texts written by lower secondary school students, the paper shows that humor at school serves contradictory functions, such as harmonizing teacher student relationships on the one hand, and enabling power negotiation aimed at gaining superiority on the other. Analysis of narrative data has identified a specific phenomenon of festive humor. Within its frame, teacher-student relationships nearly always tend to be harmonized.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info